De rol van marketer evolueert voortdurend. En het is nog maar een begin!
Als de rol van marketer altijd te maken heeft gehad met het imago, de reputatie, de cultuur, verkoop en inkomsten, dan breidt hij zich vandaag ook uit tot IT, technologie, nieuwe samenwerkingsprocessen en keuzes van zware investeringen, de verdediging van commerciële beslissingen en businessplannen, die de marketer in kwestie d͡͡rvoor niet beheerste. Vanuit die optiek bekeken, is verandering de enige constante.

Sinds een paar jaar zijn marketers in staat om in een zogenaamd ‘augmented eco-system’ te werken, wat er ‘augmented marketers’ van maakt.

Marketers moeten de nieuwe acceleratoren omhelzen. Daarom zijn de vereiste vaardigheden en prioriteiten om te slagen fundamenteel gewijzigd.

Ik had er graag vier in de verf gezet.

De eerste prioriteit, in mijn ogen, is zonder twijfel de toegenomen focus op de consumentenervaring door op relevante wijze innovatie te omhelzen. Mensen worden steeds meer ‘empowered’ – gemachtigd door het delen van informatie, gemachtigd door de technologie, gemachtigd door opvoeding en onderwijs – en dergelijke consumenten verdienen het relevante reclame aangeboden te krijgen. Het bevattingsvermogen van de consument – beter nog: van de burger – is dan ook nog nooit zo cruciaal geweest. Mensen gaan sneller dan ooit tot actie over.
Ons Strategy and Consultancy team verwerkt al deze consumenten- en technologische trends om te begrijpen welke impact ze op uw business zullen hebben.

Centraal staat de Centralized Data strategie.

Het doelgericht inzamelen van data is het geheime wapen dat ze in inzetbare insights zal omvormen. Door al uw databronnen (campagnes, CRM, marketing, enz.) te integreren en uw essentiële KPI’s te definiëren, vergroot u de macht van uw organisatie. De mogelijkheden om vanuit al uw databronnen waarde op te wekken, zijn eindeloos, en onze Data Strategists beschikken over de nodige ervaring om onze klanten te gidsen om uit te maken wat met betrekking tot hun commerciële doelstellingen belangrijk is.

Vergeet Real-Time Marketing, denk Right-Time Marketing.

In het huidige tijdperk van gefragmenteerde media werken de oude modellen eenvoudigweg niet! In een wereld waar merken nieuwe manieren moeten vinden om de aandacht te vast te houden en de lont van conversaties aan te steken, zijn ‘Momenten’ de volgende evolutie in storytelling. Van het identificeren van een moment, over het ontwerpen van een uniek platform voor een merk, tot het opbouwen van een moment dat nog niet bestaat, hebben wij een nieuw planning paradigma gecreëerd dat merken helpt bij het identificeren van kritieke momenten om de aandacht van de consument te vatten.

Automatiseer zoveel mogelijk, maar blijf fundamenteel pragmatisch.

Als geïntegreerd bureau worden wij, wanneer het op (digitale) transformatie aankomt, met dezelfde uitdagingen geconfronteerd als elke andere organisatie.

De meest voor de hand liggende uitdaging ligt in de metamorfose van de functies en het aantrekken van de juiste profielen. Vandaag werken we met bijna 180 strategen, medialiefhebbers, marketingcommunicatie- en technologische specialisten binnen een geïntegreerde organisatie. Ieder jaar komen nieuwe expertisepolen ons actieveld vervolledigen om ons toe te laten onze engagementen waar te maken: nieuwe relevante oplossingen uitbouwen voor onze klanten.

Laat van u horen : ik stel elke feedback ten zeerste op prijs!

 

 

 

Share This