De openbare aanbesteding van stad Antwerpen “mediastrategie-, planning & -buying” voor de volgende 4 jaar werd gewonnen door Initiative. Uittredend bureau is Maxus.
Judith Oost, Marketing Manager, stad Antwerpen: “Dit was geen makkelijke pitch met in de tweede ronde 2 sterke kandidaten die allebei ervaren teams naar voor konden schuiven. Stad Antwerpen is voor een mediabureau een complexe klant. We hebben bij Initiative een goed gevoel over hun belang aan een efficiënte samenwerking. Daarnaast beantwoordt Initiative aan onze vraag naar doorgredreven analyses en rapportages. Ze konden ons ook overtuigen met hun invulling van de opgelegde case waarbij ze en goed onderbouwd en evenwichtig plan presenteerden. We verheugen ons om met dit enthousiaste team van start te gaan.”
Tom Van Hoof, Chief Growth Officer: “Cultural branding is de rode draad in het succesvolle denk- & doe-proces van Initiative. Dankzij stad Antwerpen gaan we daarin nog verder kunnen gaan. Doelgroepen en contexten begrijpen op basis van data en kennis. Vervolgens de impact van elke communicatiekanaal maximiseren. De maatschappelijke uitdagingen (inclusie, mobiliteit, …) en het potentieel (cultureel aanbod, mode, diamant, haven, …) van stad Antwerpen matchen zal sterke campagnes opleveren. Ik ben bijzonder trots op de energie en de kwaliteit van het teamwork van Initiative. Dankzij hen kunnen we deze prachtige klant verwelkomen. »