Brussel – 4 oktober 2018 – Interpublic Group (NYSE: IPG) heeft zijn overname afgerond van Acxiom LLC (voorheen Acxiom Marketing Solutions), dat als stand-alone eenheid binnen IPG zal opereren. De overeenkomst bundelt IPG’s media-, creatieve en marketingdiensten en analytische vermogens, globale spanwijdte en consumer insights met Acxiom’s ongeëvenaarde expertise inzake identiteit, data, integraties en data stewardship. Met deze acquisitie maakt de Acxiom merknaam voortaan deel uit van de IPG portfolio; de LiveRamp business is niet bij de transactie betrokken.
Acxiom blijft de breedste waaier van data en diensten in de sector aanbieden teneinde merken, hun bureaus en hun technologische partners te helpen bij de complexe creatie van uitzonderlijke ervaringen over alle consumer touchpoints heen. De expertise van Acxiom, die bijna 50 jaar beslaat, en het leiderschap van het merk in ethisch datagebruik blijven een differentiator vormen in tijden waarin consumenten verantwoordelijkheid, transparantie en keuzevrijheid verwachten – en regels en voorschriften dat steeds vaker eisen – in hoe consumentendata beheerd en gebruikt worden.
“With this transaction, we will add a foundational, world-class data asset, covering two-thirds of the global population, to our capabilities. This is a transformational step for IPG that will benefit our clients”, legt Michael Roth, Voorzitter en CEO van Interpublic Group, uit. “Having the ability to leverage data at scale enables us to develop deeper relationships in the marketplace, and to do so by bringing together two companies with cultures that are highly aligned when it comes to our approach to high standards of transparency and respect for the consumer”, voegt Roth er nog aan toe.
Philippe Krakowsky, IPG’s Chief Strategy and Talent Officer, alsook Voorzitter en CEO van IPG Mediabrands, verklaart: “By adding Acxiom to our offerings, we are positioning our company for a future in which data-driven marketing solutions will be increasingly core to brands’ success. Together, we can go to market as a trusted, high-value partner that will deliver on the promise of combining data management and marketing services to drive measurable business outcomes.”
Deze combinatie biedt betekenisvolle opportuniteiten en voordelen voor merken en CMO’s:
- tools om datasilo’s af te breken, waarbij data zowel over digitale als offline kanalen heen geactiveerd worden;
• ongeëvenaarde resultaatgerichte diensten die gerichte merkervaringen opleveren die doorheen de customer journey uiteenlopende kanalen, reclame- en marketingtechnologieën en data integreren; - de bekwaamheid om first, second en third party data op schaal te beheren met gebruikmaking van een uitgebreid aanbod, waaronder datastrategie en -beheer, doelgroepcreatie, performance media, planning en aankoop, gepersonaliseerde berichten en analytics.
Om deze opportuniteit te grijpen, bundelt de combinatie bedrijven die een cultuur van transparantie en respect voor de consument delen:
- Acxiom is een pionier en voortrekker in data stewardship, met uitmuntende ethische normen m.b.t. datavergaring en respect voor de privacy van de consument;
• vele van ’s werelds meest gereguleerde industrieën vertrouwen Acxiom de taak toe om first party data veilig en op een beveiligde manier te beheren; - gekoppeld aan IPG’s jarenlang engagement voor transparantie in zijn mediapraktijken, creëert Acxiom’s focus op data ethiek een gedifferentieerd aanbod voor klanten.
Dankzij deze acquisitie zijn IPG en Acxiom samen in staat om klanten een unieke, hoogwaardige dienstverlening aan te bieden.
About Interpublic
Interpublic is one of the world’s leading organizations of advertising agencies and marketing services companies. Major global brands include Craft, FCB (Foote, Cone & Belding), FutureBrand, Golin, Huge, Initiative, Jack Morton, MAGNA, McCann, Momentum, MRM//McCann, MullenLowe Group, Octagon, R/GA, UM and Weber Shandwick. Other leading brands include Avrett Free Ginsberg, Campbell Ewald, Carmichael Lynch, Deutsch, Hill Holliday, ID Media and The Martin Agency. For more information, please visit www.interpublic.com
About Acxiom
Acxiom provides the data foundation for the world’s best marketers. Acxiom enables people-based marketing everywhere through a simple, open approach to connecting systems and data that drives seamless customer experiences and higher ROI. A leader in identity and ethical data use for nearly 50 years, Acxiom helps thousands of clients and partners around the globe work together to create a world where all marketing is relevant. Acxiom is a registered trademark of Acxiom LLC.
International Contact Information
Tom Cunningham IPG (Press) (212) 704-1326
Sherry Hamilton
Acxiom (Press)
(501) 342-6029
Jerry Leshne (Analysts, Investors) (212) 704-1439
Belgian Contact Information
Liesbeth Bernaerts IPG Mediabrands Belgium