Dit nieuwe aanbod biedt merken de kans om het rendement van hun CDP investeringen te versnellen en te verbeteren

Hoeilaart –27 juli 2020Acxiom®, het client intelligence bedrijf dat in 2019 door IPG is gekocht wiens oplossingen op first party data gebaseerd zijn, kondigt de lancering aan van een complete suite van aan klantendataplatformen (CDP) gerelateerde oplossingen en diensten, ontworpen om marketingspecialisten te helpen het succes van hun CDP-initiatieven aanzienlijk te verbeteren.

Met meer dan vijftig jaar ervaring op het gebied van klantendatabeheer biedt Acxiom merken de mogelijkheid om hun CDP-investeringen sneller rendabel te maken. Dat blijkt overduidelijk uit het feit dat, in de loop van de laatste zes jaren, 95 % van de klanten hun contract met het bedrijf vernieuwd hebben.

Acxiom werkt overal ter wereld samen met een reeks CDP-softwareleveranciers teneinde ze te helpen om de waarde van die software en van hun CDP-aanbod te ontplooien, te integreren, te verbeteren en te optimaliseren. De unieke expertise van Acxiom in het beheer van klantendata en van identiteiten, het ethische gebruik van data en professionele diensten stelt merken in staat om hun afdeling bedrijfsstrategie op hun technologisch ecosysteem af te stemmen en zo eensgezind te werken aan geharmoniseerde doelstellingen en succesindicatoren.

“Die ondernemingen die op een pertinente en respectvolle manier verbinding maken met hun klanten, zijn diegene die in een bijzonder competitieve context zullen slagen. Rest de vraag hoe je data en technologie integreert om daartoe te komen en je ervan te verzekeren dat je investeringen in positieve resultaten omgezet worden”, zegt strategisch directeur David Skinner. “In samenwerking met de beste CDP-partners helpen onze CDP-oplossingen en -diensten merken bij het optimaliseren van hun investeringen. Het feit dat wij in staat zijn om met een waaier van martech en adtech leveranciers in zee te gaan en te integreren maakt van Acxiom de perfecte, unieke partner om voor merken een beter marketingengagement te orkestreren, of het nu om owned, paid of earned gaat.”

De CDP-suite van Acxiom omvat heel wat elementen:

  • diensten m.b.t. CDP-strategie en softwarekeuze;
  • diensten voor de implementatie, de integratie en het doorlopend beheer van het CDP;
  • het beheer van de identiteiten voor een verbeterde nauwkeurigheid en draagwijdte van de identiteit;
  • informatie en bereiksgegevens voor een betere personalisatie;
  • de ontwikkeling van bereiksgroepen en extensiediensten;
  • het beheer van de data van de bedrijfsklanten;
  • marketinganalyse en -meting om de data-based beslissingen te verbeteren.

“Marketingspecialisten beschikken over een waaier van oplossingen en het is essentieel dat hun klantendataplatformen (CDP) met andere marketing- en reclametechnologieën geïntegreerd zijn om over de beste insights te beschikken”, legt Liesbeth Bernaerts, Lead Data & Technology bij Mediabrands uit. “De CDP-diensten van Acxiom bieden bedrijven de mogelijkheid om de first party data te verrijken van de klanten die via het klantendataplatform in alle veiligheid verenigd en beheerd worden, om zo efficiëntere ervaringen te genereren.”

Acxiom’s suite van CDP-oplossingen en -diensten is beschikbaar in België en maakt deel uit van een reeks digitale transformatie-aanbiedingen die Acxiom in 2020 lanceert om de markt meer waarde en meer vernieuwende geïntegreerde oplossingen te bieden.

Pin It on Pinterest

Share This